21/12/2020

Imperial heeft opnieuw erkenning gekregen van de wereldwijde milieu non-profit organisatie CDP voor zijn leiderschap op het gebied van duurzaam ondernemen.  Met deze erkenning heeft Imperial voor het tweede jaar op rij een plaats veroverd op de prestigieuze 'A List' voor de aanpak van de klimaatverandering.

Het bedrijf is erkend voor zijn acties om de uitstoot te verminderen, de klimaatrisico's te beperken en de overgang naar een koolstofarme economie te bewerkstelligen, dit op basis van de gegevens die zijn gerapporteerd via de klimaat enquête van het CDP voor 2020.

Het jaarlijkse score- en bekendmakingsproces van CDP op vlak van milieu wordt algemeen erkend als de gouden standaard voor bedrijfsmilieu transparantie. Imperial is een van de slechts 270 bedrijven die op de A-lijst staan, van de bijna 6.000 bedrijven die werden gescoord.

CDP gebruikt een gedetailleerde en onafhankelijke methode om bedrijven te beoordelen op basis van de volledigheid van bekendmaking, het bewustzijn en het beheer van milieurisico's en de demonstratie van best practices in verband met milieuleiderschap, zoals het vaststellen van ambitieuze en zinvolle doelstellingen.

De Chief Executive van Imperial Brands, Stefan Bomhard, zei: "Het behouden van onze A-rating is een geweldige prestatie die onze toewijding aan het verminderen van onze CO2-voetafdruk benadrukt."

Paul Simpson, CEO van CDP, zei: “Onze felicitaties aan alle bedrijven die dit jaar op de A-lijst staan”.Het voortouw nemen op het gebied van milieutransparantie en actie is een van de belangrijkste stappen die bedrijven kunnen zetten en is nog indrukwekkender in dit uitdagende jaar dat wordt gekenmerkt door COVID-19. "

Voor details over onze aanpak om onze impact op het milieu te verminderen, zie het gedeelte over Sustainability op de website van Imperial Brands PLC.

De volledige lijst van bedrijven die het gehaald hebben op onze CDP A-lijst is te vinden op www.cdp.net/en/companies/companies-scores