VAPEN

De voorbije jaren kende de vapesector een ongelooflijke golf van innovatie. Vandaag biedt de nieuwste vapetechnologie een waardig en potentieel minder schadelijk alternatief aan volwassen rokers.

Wij maken vapen toegankelijk voor iedereen. En we bieden een antwoord op de maatschappelijke bezorgdheid over het effect van roken op de gezondheid. Onze visie? Een eenvoudig, doeltreffend en betaalbaar alternatief bieden aan alle volwassen tabaksgebruikers.

Regelgevings- en volksgezondheidsinstellingen – denk maar aan het Britse Public Health England en het Royal College of Physicians – stellen vast dat vapeproducten minder schadelijk zijn dan tabak. Ze spelen dus een belangrijke rol in het verminderen van tabaksgebruik (Hoge Raad voor de Volksgezondheid (HCSP) van Frankrijk).

Daarom investeert Imperial Brands in producten van de volgende generatie: de Next Generation Products of NGP. We zetten in op een totale ommekeer in de wereld van volwassen rokers. En in België is het zover: alle erkende verkooppunten brengen ons vapegamma aan de man. Volwassen rokers ontdekken onze voorgevulde pods, de myblu, en maken de switch.

 

TABAK

We brengen onze producten op verantwoorde wijze op de markt – mét strikte naleving van de Belgische en Europese regelgeving. Onze producten zijn gericht op volwassenen die op de hoogte zijn van de risico's die roken met zich meebrengt.

De International Marketing Standard (IMS) van onze groep definieert duidelijke regels en principes. Die garanderen dat onze activiteit alléén op volwassen rokers gericht is.

De Belgische regels omtrent tabaksreclame zijn erg strikt. Maar niet alle landen zijn even streng. Overal volgen we de lokale wetgeving en onze International Marketing Standard (IMS).

Al onze medewerkers leven die normen na – ook onze partners en dienstverleners. Je kunt de IMS nalezen op de website van onze groep.

We gaan prat op het strikt naleven van krachtige regels:

  • We zetten nooit iemand aan tot roken.
  • We ontmoedigen nooit iemand om te stoppen met roken.
  • We omschrijven onze producten altijd juist en duidelijk.
  • We claimen nooit dat tabaksgebruik onschadelijk of gezond is.
  • We zien erop toe dat alle tabaksreclame een gezondheidswaarschuwing bevat.
  • We richten onze reclame nooit op minderjarigen.
  • We plaatsen nooit openluchtreclame op minder dan honderd meter van een school.
  • We betalen nooit om onze tabaksmerken te laten zien in films of tv-programma’s.